פרלמנט צרכנות

מאמרים אחרונים

  • מרכזיה המיועדת לארגון היא האמצעי המרכזי המנהל את התקשורת מול הספקים והלקוחות השונים באמצעות שיחות נכנסות ויוצאות ממקורות שונים אל מגוון יעדים בארץ ובחו"ל. מרכזיה טובה מאפשרת לארגון מהלך עבודה שוטף ותקין. לפני בחירת המרכזייה לבית העסק, יש לשקול את מגוון הדגמים, במיוחד אם בעל העסק מבקש לרכוש את המרכזייה באופן נפרד ולא דרך ספק השירות שלו. בדרך כלל הטוב ביותר הוא לרכוש את המרכזייה מאת ספק השירות, אבל עדיין ניתן להשיג מרכזיות איכותיות באזורי מחירים טובים יותר באופן עצמאי.

  • לקוח או אורח שנכנס אל המשרד מקבל את ההתרשמות הראשונית שלו מהשילוט הפנימי. שילוט זה יקבע את המשך מערכת היחסים שלו עם בית העסק ואת טיב הקשר ביניהם ותשפיע על רצונו לקנות את המוצרים או לקבל את השירות. התרשמות ראשונית זו תתבסס אצלו היטב ויהיה קשה מאוד לשנות אותה לאחר מכן.

  • נוער ותרבות הצריכה - הדרכת הורים

    תרבות הצריכה נחשבת למוצר הטבעי של חברה בריאה, מתקדמת וקפיטליסטית. צרכנות מוגדרת כהשגה מתמדת של חברה מוצלחת לחומר וכוח לרכוש מוצרים ושירותים רצויים. יש הטוענים כי תרבות הצריכה של הנוער מזיקה יותר מכפי שהיא מועילה. הורים חשים לחץ להעניק לילדיהם את צרכי חייהם, ובנוסף לכך פריטי חומרים שנראים כמחוברים לאושרו של הילד וקשורים באופן אולטימטיבי לרווחתו. לעיתים אף מומלץ להורים להיפגש אצל פסיכולוג בכדי לעבור הדרכת הורים. הדרכה זו תקנה להם גישה יותר מציאותית ונכונה לצרכי הילד ותפיסתו את המציאות.

  • רשתות חברתיות מהוות את החלום שהתגשם עבור חברות אופנה קמעונאיות. לדברי מומחי מדיה חברתית, יותר אנשים מבלים זמן ברשתות חברתיות, ורוכשים בחנויות מקוונות לבגדים, מוסיקה, מוצרי יוקרה ואלקטרוניקה. כ- 15,000,000 אנשים שביקרו ברשתות חברתיות של מותגי אופנה באוגוסט 2007, תויגו כמשתמשים "כבדים" של רשתות חברתיות.

    אתרי אופנה מתבססים בעיקר על גולשים באינטרנט הנוהגים לבצע רכישות באמצעות הרשת. חברות אופנה מפרסמות ברשתות החברתיות חולצות, מכנסיים, שמלות, נעליים ואביזרים המבליטים את שמות המותגים ומאפשרים ללקוחותיהן ליצור בעצמם בהתאמה אישית בגדים, אותם הם חולקים עם חברים אחרים.

    מתוייג: 

  • מכונית אאודי (בעולם ובישראל)

    חברת אאודי – תעודת זהות

    חברת אאודי היא חברה העוסקת בייצור מכוניות יוקרה, אשר מקורה מגרמניה. החברה נוסדה במקור עוד במהלך שנת 1910, וזאת על ידי אוגוסט הורך, מהנדס גרמני אשר תחום פעילותו היה בניית ועיצוב מכוניות. הורך הקים בעבר חברה נוספת לייצור מכוניות, אשר שמה היה "א. הורך & סייא", אך בשנת 1910 בחר לעזוב את החברה שייסד, ולפתוח חברה חדשה לייצור מכוניות.

    הורך ביקש בתחילה לקרוא לחברה החדשה שהקים בשם משפחתו, דהיינו חברת "הורך", אך בשל מאבקים משפטיים בינו לבין החברה המקורית אותה ייסד, אשר טענה כי השם הורך מוגן מטעם זכויות היוצרים שלה, בחר הורך לקרוא לחברה החדשה שייסד בשם "אאודי", אשר משמעותו בלטינית הוא "הקשב", בדומה למשמעות המילה "הורך" בשפה הגרמנית.

  • מדיה חברתית: לגלוש או לא להיות

    לדעת מומחי מדיה חברתית, השימוש במדיה החברתית על ידי מנהלים, הופך אותם לנגישים בקלות ומעניק לקהל היעד שלהם את היכולת לפנות אליהם ולצפות לתגובה.

    המדיה החברתית יעילה להפצת חדשות מהארגון, ולאפשר תגובה ציבורית. מומחי מדיה חברתית מאמינים כי חשבונות פייסבוק וטוויטר עובדים הכי טוב כאשר הם משדרים את המסר לפיו יש לציבור עסק עם אדם אמיתי ולא ארגון חסר פנים. כשאדם קורא סטטוסים שפורסמו, הוא מקבל סיפור חדש על פרויקט שהלך טוב, ויכול להגיב ולהתייעץ, להצטרף לויכוח ציבורי או להביע השקפות ודעות.

    מתוייג: 

  • תקציב משפחתי: הטעויות הנפוצות

    נראה כאילו לא חסרות עצות ליצירת מסגרת תקציב משפחתי וחיים בהתאם למסגרת זו, על מנת להימנע מהסתבכות פיננסית וכניסה לתחום הזהב של כושר פירעון. למרות שמאחורי חלק מעצות ההדרכה מסתתרות כוונות טובות, ברוב המקרים מדובר פשוט בחברות מסחריות בעלות מוצר אותו הן מעוניינות למכור. זה לכשעצמו אינו הופך אותן לחסרות ערך, אך יש מקום לחשוד בהמלצותיהן. הבעיה הבסיסית, כמובן, היא טבע האדם. אנשים רבים פשוט אינם מסוגלים להגביל את הוצאותיהם להכנסותיהם. (באדיבות חברת גלמר).

  • ילדים וצרכנות נבונה

     

    תרבות השפע של היום מתבטאת בחברה חומרנית וצרכנית, ולכן קיימת חשיבות רבה לחינוך הילדים למיומנויות וערכים הקשורים להוצאות כלכליות, עוד מגיל קטן. ילדים אינם מבינים תמיד את הקשר בין הכנסה, עבודה, כרטיסי אשראי, חשבונות בנק, כספומט וכסף, אך אלו הם ערכים הניתנים לחינוך על מנת שיבינו את הקשר בין המבוקש לבין האפשרי.  לא צריך להיות פסיכולוג ילדים בכדי להתאים את הצרכים לתקציב המוגבל.

    מתוייג: 

  • שיטות פשוטות לחסכון בהוצאות

    מחזיקי כרטיסי אשראי חייבים אלפי שקלים מידי חודש על כרטיס הפלסטיק שלהם. לסכומים אלו מתלווה ריבית חודשית, וסכומי החוב מסתכמים בממדים בהם רוב האנשים אינם יכולים לעמוד. לעיתים לוקח להם שנים להשיב את מלוא סכום החוב לחברת האשראי.

    מתוייג: 

  • השפעת הטכנולוגיה על החיים

    הטכנולוגיה משפיעה על כל היבט בחיים, החל מהתקשורת, דרך הבידור ועד לתרופות. הודות לטכנולוגיה, יש יותר תוכן קבוע שנוצר מידי יום באינטרנט, בטלוויזיה ובקולנוע, מאז שנת 1992. ידיעות מקוונות מגיעות עם נגישות וידע רב יותר, והטכנולוגיה עדיין לא אמרה את המילה האחרונה. היא הולכת להמשיך להתפתח ולהמציא את עצמה מחדש מידי יום.

    היום ניתן לבצע השתלות לב, השתלות שיניים, להתאים אישית את התרופות ולשלוח אחות פרטית לטיפול ביתי. תעשיית הבריאות רואה בהתקדמות הטכנולוגיה את אחד היתרונות הגדולים ביותר בזכות אפשרות טווח הפעולה הרחב יותר לאנשי מקצוע רפואיים ומטופליהם.

    מתוייג: 

  • איך קונים באינטרנט?

     

    מגמת הקניות ברשת מתפתחת במהירות, וניתן היום למצוא מוצרים איכותיים המיובאים מחו"ל. גם חוקי המכס החדשים מאפשרים רכישות מקוונות עם פטור מלא ממכס עד סכום של 1,200 ₪, או עשרים ק"ג, אך יש להתחשב אף במע"מ ובמס הקניה, שתעריפם משתנה ממוצר למוצר. מאמר זה נועד להסביר כיצד ניתן לרכוש מוצרים און ליין, ולהישאר בחיים.

  • קוקה קולה

    לא צריך להיות גאון בשביל להבין למה לקוקה קולה יש דף פייסבוק פופולארי. זה רק המשקה שכולם אוהבים  ומכירים, אבל על פי הדיווחים, דף הפייסבוק של החברה, הוא לא רק פופולארי, אלא נחשב לעמוד העסקי הגדול ביותר בעולם. הוא ניצח את המותגים הענקיים דוגמת וולמארט, וולט דיסני, חברת HP, MTV, וחברת הרכב יונדאי. החברה עוסקת בארבעה תחומים: הגעה אל קהל יעד, ספירת אוהדים, צמיחה והתקשרות. יש להם קמפיין "לייק" ענק, הם משתמשים בהיבטים טכניים דוגמת כותרות וכתובות חיפוש, מוניטין והעדר תוכן שלילי. כך עבר המוניטין של קוקה קולה את 25 החברות המובילות האחרות.